Första dagen på Tumba

Jag samåkte med tre tjejor. Det började med att bussen började krångla, när chaffisen skulle gasa ville inte bussen gå framåt. Så himla typiskt! Jag menar, hur ofta på en skala 1-10 händer det!? Självklart skulle det inträffa just Idag. Men tillslut gick det igång i alla fall, men när vi kommer till Birkakorset var det självklart broöppning. Vilken tajming. Går dock också hyfsat fort, men vi visste ju redan då att vi skulle missa tåget. Klockan var då tjugo i tio och vi skulle vara där kl tio och nästa tåg gick inte fören 09.47.
Så var det med det, första dagen försenad. Great! Bättre blev det inte när vi gick in och upptäckte att det var i en stor sal vi gick in i och kände allas blickar på oss. Pinsamt!

Vi delades i alla fall in i fyra olika klasser. A, B, C, D. Jag hamnade med Alexandra i klassen MP09D. Och jag har redan glömt bort vad min mentor hette hehe. Vi gick i alla fall in i ett klassrum och fick lite mer information, ställde frågor och sen körde vi olika "övningar" för att lära känna varandra bättre och lära oss varandras namn. Jag var lite tveksam till min "klass" först, men efter vi kört övningarna var det bara positiva tankar! =)

Vi slutade till ett. Och juste, schemat jag skrev igår stämde. Sicket schema! Vissa dagar går vi till och med till 16.50 (det var det som det stod egentligen, och Inte 15.50) men min mentor sa att vi slutade mellan tre och fyra, beroende på vilken lärare vi hade. Samma gällde tiderna då vi började skoldagen. Vi skulle få ett mer exakt schema nästa vecka.

Imorgon börjar vi kl 9 och jag har redan glömt bort vår lilla "läxa"... Nu är det träning!
Var och köpte lite nya saker idag också. Det kommer upp ikväll!


Kommentarer
Postat av: katrin

re: haha det var inte så jobbigt, hade ju min kära vän med mig ^^

2009-08-18 @ 18:08:14
URL: http://katrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide