Okej, nu kör vi igång igen!

Efter lite uppehåll från bloggen tänkte jag försöka köra på någorlunda igen. Vette tusan hur det blir med inläggen om Västkusten, tar ju tid att skriva. Men det kanske kommer lite senare. Med betoning på ordet KANSKE.

Dessa dagar då jag inte skrivit har jag varit på "Sommaren med Göran" här i Södertälje. Vi som gick var jag, Sanna, Oskar, Ahlan, Jonas, Ludde och Linus. Angående filmen hade jag rätt höga förväntningar om den, efter vad jag hört om den, eller efter vad Sanna hade berättat (hon hade redan sett den). Själv tycker jag dock att den inte alls levde upp till det. Den var kul but that was it liksom. Alla har ju olika humor så.

Sen har jag också sett "Ice Age 3" på Heron City. Jag och Sanna fick skjuts upp, vi käkade god friterad kyckling m. ris och sötsur sås och sen fick vi nästan springa in till biosalongen.
Själv är jag ingent jättefan av Ice Age-filmerna, det är däremot Sanna. Hon gillar de flesta teckande filmerna. Men jag ville också se den, har ju sett både ettan och tvåan så. Trean var ingen höjdarfilm. Den sämsta av dom faktiskt...

Varför är det alltid så med filmer? Att ju längre man kommer in i "serien", ju sämre blir filmerna. Enligt mig i alla fall. Och ettan i serierna är Alltid bäst! Det är alltid den "lyckligaste" filmen. I tvåan uppstår ju alla problemen osv. Ett ex. The Twilight Saga. I andra boken New Moon är det i princip bara problem och inte många lyckliga stunder. Är rädd att filmen kommer vara pannkaka. Hoppas ju självklart inte på det! 20 November smäller det!

Annat jag har gjort under dagarna är exempelvis att jag chillat med vänner (jag och Sanna tog upp husvagnssommaren igen) och mycket tid med Oskar självklart.
I stallet har det inte varit mycket som hänt alls, tråkigt.
I innebandyn går det både upp och ner. Vissa träningar väldigt bra, andra träningar mindre bra. I helgen spelar jag förhoppningsvis min första match med Nykvarn, det ska bli jätte kul och jag ser verkligen fram emot det, samtidigt som det finns ganska bra med nervositet i kroppen. Men det är så det ska vara!

Nu ska jag fixa lite här hemma, mitt golv är täckt av kläder och annat skit. Efter det kallar stallet, duschen och Oskar.
Ha en bra dag och njut av vädret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide