Tumba Gymnasium om 10 timmar

Om 10 timmar sitter jag på bussen på väg till centralen för att sedan ta tåget till Tumba Gymnasium. Min första "skoldag" i min nya skola. Jag ser verkligen fram emot det samtidigt som jag inte kan låta bli att vara lite deppig över att sommarlovet är slut. Det har gått så himla fort, tiden har bara runnit iväg. Det känns som om det var igår som jag "tog" skolavslutningen och jag & oskar sa "tänk att vi har hela sommaren framför oss". Så var det med den sommaren, borta innan man ens hunnit blinka! Men det har varit en riktigt bra sommar! =)

Tillbaka till verkligheten nu då. Imorgon. Om några timmar.
Vi har endast fått hem lite papper som ska vara ifyllda till morgondagen, men det jag mest längtar efter att få se är vårat schema. Jag var så nyfiken att jag gick in på deras hemsida och kollade om dom kanske redan har lagt upp ett där - det hade dom. Eller jag är inte 100 på att det är vårat, men jag är faktiskt ganska säker. Klasserna heter ju "MP07", "MP08" och "MP09" (min klass). MP står för Medieprogrammet och 09 för årtalet då man börjar (om jag har fattat rätt).

Så här såg vårat schema ut:
MÅN 08-15.50
TIS 08-15.50
ONS 08-15.50
TORS 08-15.50
FRE 09.30-15.50

Inget tjohej direkt. Börjar kl 8 fyra dagar i veckan och slutar kl 16 samtliga dagar.
För mig betyder det då att jag måste gå upp senast kl 6 på morgonen, och åka kl 7. Tar ca 45 minuter (säger 60 min m förseningar osv). Man kan tycka att det är sent att sluta kl 16 men jag kommer inte att vara Hemma fören kl 17. Shit! Det här hade jag inte räknat med. Jaja, det blir nog bra! Imorgon går vi dock bara två, tre timmar. =)

Nu ska jag in i duschen, ja, duschen! ;) God natt för er andra!

Kommentarer
Postat av: katrin

haha när jag började förra året så åkte jag hemmifrån kl 6 och kom hem kl 6 halv 7, det var galet ^^

2009-08-18 @ 17:14:02
URL: http://katrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide