Västkusten dag 1

Det kommer inte bli riktigt som jag skrev att jag skulle göra ett inlägg av hela resan. För det kommer aldrig gå.
Jag märkte att inlägget om en dag blir hyfsat lång (ca ett a4) och då kan ni ju tänka er hur långt inlägget skulle bli på fem(!) dagar. Så därför har jag bestämt mig för att dela upp dagarna i olika inlägg. Idag får ni läsa om första dagen.


V. 30 Tisdag 28/7


Oskar m. familj kom och hämtade mig kring 8-tiden på morgonen. Jag var både spänd och förväntansfull! För er som inte vet så har jag alltid haft lite svårt för att sova borta, mer eller mindre. Nu är det i princip borta dock. Jätte skönt!


Vi styrde alltså kosan mot Varberg. Sov dem två första timmarna, lite dötid. Sen såg vi på den  nya Wallander, hade matpaus, lyssnade på bra musik och sen var vi framme! Det gick ganska fort tyckte jag! Fast det gör i princip allt som tar under 10 timmar, då när jag åkte med Sanna m. familj upp till Funäsdalen. DET var långt.

Hur som, vi "stannade till" på Ullared (numera känt som Ge-kås). Jag har då aldrig varit där och jag kan säg att det var jävligt stort! Den största butiken var typ som MAXI Ica Stormarknad (x2) och så tänker ni en sådan fylld med (mestadels kläder), godis, dricka, smink, hygienartiklar, böcker, porslin, glas, elektronik you name it. Allt!!!


För mig blev det i alla fall en stickad kofta med luva, beige/gräddvit. Skön till hösten/vintern. + ett stort paket sura vingummi. Det gick på under 200 kr. Fattar ni vad jag höll in eller!?
Hade funderingar på att köpa en ny plattång (eftersom att den jag har nu har använts flitigt av både mig och mamma i kanske två års tid). Dessutom var dem billigare där! Men som sagt, jag höll mig. Bra Therese! Spara!


Jag vet inte hur länge vi var där, några timmar i alla fall för det fanns ju 5-6 till butiker vi ville gå in i sen.
En sexshop fanns också. Men den skippade vi den här gången ;-) Fast vi såg ett par som var där med sina barn. Medans föräldrarna gick och kollade på saker så satt barnen och väntade inne i shopen haha. Det SÅG kul ut.


När alla var nöjda och glada åkte vi till Storegården, en gammal ladugård. Det var där vi bodde!
Vi bar in väskor, gjorde oss hemmastadga och åt middag. Sen åkte vi ut några stycken med 4-hjulingarna till ett gammalt torp. Vi gick in där och "utforskade" lite, sen åkte vi tillbaka till huset och gick och la oss.






Det här var då första dagen! Vi gjorde ju inte Så mycket och därav heller inga direkta bilder. Men det kommer!
Jag ska försöka skriva om andra dagen imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide