DAGENS TRIPPELMINUS: SL!!!!

Jag ville bara säga att jag e sjuuuuuuukt trött efter SLs förseningar. Tåget skulle gå 16.22 men det vart inställt. Nästa tåg gick då 16.37 men när jag kommer dit står det att tåget e försenat till 16.50, så jag väntade på det där jävla tåget i en halvtimme...

När tåget väl kommer är det knökfullt! Alltså verkligen KNÖKFULLT! Det stod fullt med folk i gångarna och överalllt!
När vi just ska se till å stanna på Rönninge Station så stannar tåget en bit innan avgången. Där står vi i några minuter och jag bara känner hur oron börjar komma, hur jag nästan börjar få lite panik -JAG VILL UT! Det är så löjligt, just när det inte går att komma ut så börjar jag tänka så där.
Jag överlever i alla fall haha och hoppar av på Östertälje Station, för att sedan ta bussen mot Ritorp. Tur att bussen också var (just då) en minut försenad, även den vart smockfull! Det var kaos vid busshållsplatserna eftersom att alla bussarna var sena och skulle "ut", men ingen kom ut. Sen kom 16.52 -tåget från Stockholm in till Östertälje, och även dom passagerarna skulle på bussen, så ni kan ju gissa om det var ännu mer smockfullt på bussen? Tillslut sa chaffisen ifrån så alla kom inte på bussen i alla fall.

17.30 stod klockan på när det var min tur att kliva av bussen. 17 jävla 30! På grund av SLs förseningar kom jag hem en timme senare än vad jag skulle ha gjort! Och just nu är jag så himla trött! Jag vill bara hoppa in i duschen och gå å lägga mig. Jag orkar inte plugga =( jag som har prov imorgon... Men jag måste... Måste orka! Positive thoughts nu! =)


Hade varit behövligt med ett par "pushers" idag...


Kommentarer
Postat av: madde

fan vad hemskt, får panik av att se sånt där :o

HATAR också sl, antingen åker dom 3 minuter förtidigt, öppnar inte dörrarma när man knackar på, kommer 20 min försent eller är inställt. inte najjs!

2009-12-09 @ 18:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide