Därför tränar jag!

Som ni vet tränar jag och det gör jag av två anledningar. För att jag vill men också för att jag måste.
Jag måste träna för att kunna och orka hålla mig på den nivå jag ligger (och vill ligga) på, och det är här som viljan kommer in. Jag vill förbättra mig, jag vill nå mina mål ex. ta en plats i div 1, jag vill lyckas!

Dessutom vill jag för att jag mår som sagt sjukt bra av att träna! Det tror man inte när man ligger i i löparspåret och känner att det är jobbigt som fan och man vill ingenting annat än lägga sig ner på marken och dö. Då känner man (i alla fall jag) att, varför gör jag om det här hela tiden? Om och om igen. Jag vet innan exakt hur jobbigt det kommer bli, men ändå ger jag mig ut och gör det. Det är ren vilja! Och för känslan efteråt, den känslan är helt underbar. Man mår som på topp!
Fast det bästa av allt är när man känner att det verkligen ger resultat! Den hårda träningen man jobbat sig igenom ger någonting tillbaka. I mitt fall skulle det som sagt vara att ta en plats i div 1 - laget (att få spela). Det är det som jag strävar efter mest just nu och vill uppnå!

Någonting annat jag också strävar efter är att vara nöjd med mig själv. Då menar jag förstås inte bara som människa (personlighet osv.) utan att vara nöjd med sin kropp. Det är ju ett stort samtalsämne i media nu för tiden. Men istället för hur man blir nöjd med sin kropp genom träning, står det "tappa 5 kilo på en vecka!" Det snackas såklart om bantning, hur man går ner i vikt som fortast osv.
Det går reklamer på MTV om att man ska skicka sin längd och vikt i ett SMS, för att sen få tillbaka svar på om man är redo för beach 2009 eller om man behöver gå ner i vikt. Helt jävla sjukt! Jag fattar inte ens att det får visas på TV? Hur kan det tillåtas? OK om det är "matchmaker", att man ska skicka dens namn man är kär i och sitt eget och sen få tillbaka i % på hur bra man passar ihop. Även fast det också är löjligt så påverkar inte det människors liv på samma sätt.
Men det är ju någon jävla pajas som sitter och inte tänker alls på hur det påverkar människor (framför allt oss tjejer) utan bara vill sälja och tjäna pengar. Det värsta är att det är precis vad de gör!

Men nu var det då Inte bantning som Jag syftade på. Utan jag tränar ju också för att vara nöjd med min kropp! Och nöjd är jag med min kropp när jag känner mig stark/självsäker, snygg och bekväm!
 

Vältränad mage!
Bild från Marie Serneholts blogg på Elle.

Kommentarer
Postat av: emmma

ge mig den magen tack?

2009-07-23 @ 16:06:54
URL: http://emmamarielle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide