Andra klasskamrater = andra betyg?

Jag älskar verkligen att gå media på Tumba Gymnasium. Det gör att veckorna går i rekordtid! Imorgon är det redan torsdag, iofs är ju det den längsta dagen vi går på hela veckan (8.10-15.50) men jag tror ändå dagen kommer rulla på ganska bra!

Idag sket jag i innebandyprofilen för jag behövde plugga. Vet inte om jag någonsin haft så här mycket på en och samma gång? Troligtvis inte och jobbigt är de.
Kl fem åkte jag och min kära pappa till Tumba för att ha utvecklingssamtal. Vilket gick toppen! Ligger till bra i skolan överhuvudtaget, närvaron var bra och jag har goda omdömen i samtliga ämnen.

- Ändå kan jag inte känna mig riktigt nöjd. Det känns som att bara för att man går media så har man inte lika höga krav på sig. Jag menar, att lärarna inte förväntar sig lika mycket av en. Det kändes lite som att om man hade ett starkt Godkänt så var det superbra! Visst, det är bra att ha Godkänt men det är som att dom inte förväntar sig mer av oss. Ok, intagningsgränsen var ju ändå på 165p men bara för det kan dom ju inte dra alla över ett streck? Vi som hade riktigt bra betyg då (ja, jag tycker jag hade det!)? Ska dom inte fortsätta att pusha oss till att (i alla fall försöka) få ett högre betyg? Man ska väl alltid sträva efter högsta betyg?

Jag har sen jag började gymnasiet sänkt mig lite. Jag har inte pluggat lika mycket (eller lika bra!) som jag brukar. Jag tar inte tag i saker, utan skjuter istället upp de och tror att någon annan ska skriva den där MVG-uppsatsen som Jag alltid strävar efter! Jag vill alltid prestera och göra mitt bästa! Jag vet att jag kan mycket mer än det jag presterat hittills. Det är bara det att jag själv måste bestämma mig, jag måste ta ansvar! Jag tror jag skulle behöva en riktig spark i arslet! Eller någonting extremt som påminner mig om att jag faktiskt går i skolan. Sitta inne på facebook, titta på TV eller bara lata mig överhuvudtaget får jag göra på loven, eller när jag har TID.

Jag tror jag vet varför det blivit så här. I hela högstadiet gick jag i en toppenklass. Då menar jag inte bara sammanhållningen utan också kunskapsmässigt. Alla (eller ja, 99%) strävade efter högsta betyg. Alla ville vara bäst! Man blev liksom peppade av varandra och det vart nästan som en tävling, fast på ett bra sätt så klart! Och det gav ju självklart resultat! På Tumba är det annorlunda... Det är mer slappt och det känns som om många nöjer sig med ett Godkänt i betyg. Och jag har anpassat mig till det. Egentligen borde jag inte påverkas av de andras kunskaper och "krav", ändå gör jag det. Men det måste få ett stopp! För jag vet att jag kan mer, mycket mycket mer! Jag måste bara visa det också!

Tre veckor kvar till lov och sju skolarbeten/prov kvar. Nu ska jag fan köra allt jag har, sen kommer jag känna mig så jävla välförtjänt av TRE VECKORS LOV!!!!!


Kommentarer
Postat av: DAVID

aha okej nice;) nej jag funderar på en stationär data eller bara pengar ;)

2009-11-25 @ 23:25:47
URL: http://daevidsundgren.blogg.se/
Postat av: Jennifer

jag känner verkligen igen mig! ibland känns de som att media får säbehandling, vi får inte reda på alla extra saker man kan göra för att få olika "poäng" eller vad de är, vi i media får inte åka på högskolemässa men de får nästan alla andra linjer, kraven är mycket lägre och vi har nästan inge press på oss alls. Visst är de skönt med nästan inga läxor och att de är slappt, men ibland blir jag rädd för att de är FÖR slappt. Känns som att man tappar.. jag orkar inte plugga lägre, man har ingen ork, man får lixom ingen riktig puschning av lärarna, de är synd. Många mediaelever skiter i skolan, gick media för att de är en slapp linje men dom andra som hade bra betyd och verkligen vill. Dom borde lägga lika mycket krut på alla linjer, även media!

2009-11-26 @ 23:03:04
URL: http://jennifertea.blogg.se/
Postat av: Jennifer

haha ett nytt kapettel :P

2009-11-26 @ 23:03:34
URL: http://jennifertea.blogg.se/
Postat av: jennifer

kapitel*

2009-11-27 @ 11:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide