Alltid är det någonting som ska göra det svårt för en

Hej alla människor!

Nu var det länge sen som jag skrev ett riktigt blogginlägg känner jag. Har märkt att jag inte gör det så ofta längre, utan jag skriver mest "stödinlägg" till vad jag ska göra eller hur jag mår osv. Ska försöka komma tillbaka lite till vad jag faktiskt GÖR under dagarna.

Idag var faktiskt en helt okej dag i skolan. Det var lite lättare än igår och dagen flöt på i hyfsad fart. Jag klev innanför ytterdörren när klockan slog tre. En halvtimme senare får jag ett mess från Rebecca som undrar om jag vill göra henne sällskap på stan - självklart! Så det var bara att ta bussen ner på stan igen, inget mig emot, jag åker (åkte!!! berättar mer om det lite längre ner...) ju ändå gratis alla vardagar 6-17!
Vi gick i lite olika butiker, men Rebecca hittade i alla fall det hon kom dit för - ett par svarta uggs. Åh, jag vill också kunna ha sån tur - att hitta det man letar efter menar jag. För mig skulle det vara ett mirakel om det hände, för oftast när jag är på stan så åker jag inte dit av behov. But who does?

Åkte i alla fall hem och träffade Oskar sen. Vi gick ute i det varma och sköna vädret (not!) men jag tycker det är mycket lättare att prata utomhus. Dessutom blir det inte lika pinsamt om den där pinsamma tystnaden skulle komma, fast det händer iofs aldrig med Oskar längre. Vi känner ju varandra så bra!
Vi var nog ute i 2½ h. Bara gick och snackade. Det här behövde vi, både du och jag. Jag känner att jag mår mycket bättre nu, även fast det inte är 100% så är det tusen gånger bättre än förut!

Men lika kul var det ju inte när jag märkte att mitt busskort var borta. Jag hade tappat det! Det hade ramlat ur min jackficka! Fan!
Så det var bara att dra ut igen och cykla EXAKT samma väg som jag och Oskar gått. Som grädden på moset var det bäckmörkt och blåste - så kortet kunde ju i princip ligga vart som. Som ni förstår så hittade varken jag eller mamma det. Så här står jag, busskortslös. Jag är så jävla bra jag alltså!

Jaja, det finns inte mycket att göra än att köpa ett nytt. Tusan också! Här kunde jag ju ha haft ett pluskort istället... Surt! Men om någon skulle hitta det i Bergvik/Brunnsäng/Ragnhildsborg/Ritorp -området så hör av er! Mitt namn står skrivet på kortets baksida!
Inte för att jag tror att den som nu hittar det kommer att kontakta mig. För det skulle inte jag heller göra om jag hittade ett busskort (i alla fall om det inte var någon bekants)!

Küss!


Kommentarer
Postat av: madde

mysigt med långpromenad! :D



nej gud vad tråkigt att tappa busskortet! hoppas du/ngn annan hittar det (och kontaktar dig!!)



fin design btw. Länge du hade din senaste haha :P

ses imorrn, kram <3

2009-10-15 @ 19:13:24
URL: http://marchon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide