Hm...

Just nu känns det som om jag vandrar i en mörk tunnel.
Vandrar i en mörk evighetstunnel.
En evighetstunnel som aldrig tar slut.
För varje steg jag tar


-kommer jag längre och längre ifrån ljuset.


Jag försöker hitta en väg ut.
Men ju mer jag försöker


-desto längre ifrån kommer jag.


Ibland ser jag ett ljus.
Men det är inte det riktiga ljuset.
Det är ljuset från en ficklampa.
En ficklampa som ibland sätts på ON.
För att hjälpa mig lite på traven.
För att få känna hur lycka Kan kännas.
Jag försöker, letar, hoppas.
Finner ingen väg ut.
Ficklampan sätts på OFF.
Jag lever på sparlåga.
Hittar inte vägen ut.
Jag är fast.
Ibland tänker jag.
Att kanske kan jag hitta ljuset.
Kanske.
Men jag klarar det inte själv.
Jag behöver hjälp.
En hjälpande hand.
En arm som sträcker sig ner i tunneln.
En arm med öppen hand.
En hand som säger


-kom, jag hjälper dig upp.


Vart är du?


Kanske finns det en sådan hand.
Jag tror det.
Men jag tänker inte be dig om den.

Kommentarer
Postat av: madde

fin ny design! :D

kram <3

2009-10-31 @ 22:26:25
URL: http://itsmadde.blogg.se/
Postat av: James

du skoja inte om händerna, mina e gosiga. vill du dela?:)

2009-11-01 @ 12:32:20
URL: http://aceshigh.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide