Gotland med Vackstanäsgymnasiet: Dag 1

(Eftersom att ni troligtvis inte kommer att orka läsa allting (om varje dag) på en gång - delar jag upp det. Så idag får ni läsa om Söndagen.)


Söndag 25/10 Jag och Becca fick som sagt följa med Vackstanäs till Gotland på träningsläger.

Samling kvart i tio på torget. Till en början var jag rätt nervös, men det la sig ganska fort. Jag & Becca fick genast kontakt med Erika och Felicia. Jag kände dom ju iofs sen Rockets men ändå. :)

Båtresan gick bra. Fast jag tror varken Erika eller Felicia kommer köpa mat på båtar efter det här haha.
Dom stackarna stod i en timme (kanske?) för att köpa pommes frites. När de skulle betala (de hade fortfarande inte fått sina pommes frites ännu) så säger tjejen i kassan "tyvärr vi tar inte elektronkort". Ingen av dom hade pengar löst haha. Vi andra börjar ju förstås undra vart dom tagit vägen efter en timma, och sen ser vi två sura tjejer komma mot oss. Det var så himla kul för båda två såg lika arga ut! haha...

Efter drygt 3 timmars båtresa så når vi Gotland. Vi tar oss till bygdegården vi ska bo i. Den hade 3 våningar. 1a som var hallen, storsalen och kök. Nedre våningen som var killarnas och den övre våningen som var våran tjejernas.

Vi käkar och åker till innebandyhallen för att se och spela match. Killarna drar till med en storvinst. Och det gjorde vi tjejer med. Det var riktigt kul och skönt att för en gång skull inte spela med någon direkt press. Sen att jag den senaste tiden börjat skjuta som en kossa är en annan femma hehe. ;) 

Efter den långa dagen var det inte så mycket annat som fanns på listan än att sova. Och haha juste. Min tältsäng gick sönder så jag låg som en ihopvikt padda. Tror Felicia har bild haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide