02. Min barndom

Hon ligger lite efter i schemat tänker ni nu kanske - men jag skrev faktiskt att jag skulle gå igenom punkt för punkt när jag själv hade lust. Så nu kör vi på med punkt nummer två som kommer att handla om min barndom (av det jag vet och själv kommer ihåg).

Where to start? Ni vet ju redan att jag är född i Göteborg eftersom att jag skrev det på förra punkten. Pappa spelade ishockey i Frölunda men vi flyttade sen tillbaka till Södertälje eftersom att det var så långt ifrån släkten.

Jag har nog varit på ganska många hockeymatcher när jag var liten och det är inte mycket jag kommer ihåg, bara små korta ögonblick och händelser. Jag brukade leka med Sarah (som numera också är min lagkamrat), att hockeyfruarna (mamma bl.a.) i periodpauserna hade sitt egna fikarum, när jag ramlade/slog kullerbytta nerför en utav sittstolarna i rinken för att den var trasig, när jag fick en nyckelknippa av Stefan Bemström som var formad som en kanin med rosa dekorationer i och att vi åkte till Mimmo's och käkade efter matchen.

Jag måste medge att direkt när jag tänker på min barndom så kommer "hockeytiden" och människorna därtill upp först. Någonting annat som också ploppar upp är mormor och morfar - hos dom spenderade jag mycket tid. Jag saknar deras gamla lägenhet här i Södertälje. Vi brukade kasta boll till varandra, spela spel, baka kanelbullar, leka häst och jag har friseringssalong med en massa tofsar och hårklämmor, haha! Potatis och lax med sås var specialitéten. Skulle kunna fortsätta hur länge som helst, har många minnen där ♥

Varje jul åkte vi upp till Dalarna för att sluta upp med släkten på pappas sida för att fira. Vi har bott på två ställen, det första kommer jag inte ihåg vad det heter och det handra stället var i Siljansnäs. Alltid på julafton när vi skulle åka till de andra så kommer jag ihåg att Tim & jag hade tävling i vem som kunde se flest granar på sin sida. När vi väl kommit dit så började vi alltid med att spela pingis och sen gick resten av bara farten!

På dagis gick jag på ett ställe som hette Nyckelknippan. Kommer inte ihåg så mycket därifrån förutom att jag hade en jättesnäll dagisfröken (bara för det kommer jag inte ihåg namnet heller) och att vi brukade leka pussleken. I princip alla mina kompisar där var 92or och när de skulle börja förskolan diskuterades det ifall jag skulle få hänga med de upp. Tänk om jag hade gjort det, då skulle jag ha tagit studenten i vår!

För övrigt så var jag en idrottstjej redan som liten och det har jag fått från pappa. Jag kommer ihåg när jag gjorde x antal armhävningar varje dag. Kommer ihåg när pappa berättade för mig att han hade sagt till Tims (när han var tränare för Tims hockeylag) hockeypolare som inte orkade göra 10 armhävningar att "Tims lillesyrra klarar t.o.m. av att göra det" och då hade det blivit fart på de! Jag har gått på truppgymnastik, fotboll, "tävlingssprungit" i Kusens backe, ridit och innebandy var sporten jag föll för.

Har så mycket mer att berätta, skulle kunna skriva flera A4 om min barndom. Det blev ju mest tillbakablickar på minnen och händelser nu och inte riktigt Hur mitt liv var då. Men jag tror att om ni ens ska orka läsa det här inlägget så får jag nog stoppa här.




Angående sista bilden så var vi på Liseberg och jag kommer ihåg att vi skulle "spela" på en gosedjursautomat. En sån här som man ska styra och greppa tag i ett gosedjur. Alla vi tre gjorde och alla fick ett förutom Tim och han blev så ledsen så han grät hela vägen tillbaka till hotellet, haha! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide