Friskvårdsdag var det!

Idag hade vi ju friskvårdsdag. Jag och Alexandra kom en halvtimme försent. Dels för tågen men också för att vi inte hittade till aulan. Ingen av oss har varit där tidigare. Så vi kom in mitt i föreläsningen, är inte det pinsamt eller! Jag hatar, verkligen hatar att komma sent - och det gäller allt!

Efter 1,5 timmes föreläsning om kost & hälsa så var det dags för tipspromenad. I kylan. Brr! Jag och Alexandra gick powerwalk för att få upp värmen, och då var det faktiskt riktigt skönt att gå ute. Det vart till och med varmt efter en stund! Solen låg ju på rätt bra också! Fint väder! =) Och att vi gick fel väg 2 ggr är väl ingenting jag behöver gå in närmare på, mer än att hela tipspromenaden som skulle ha tagit 30 minuter tog 60 minuter - tack vare det alltså. Men men, extra motion haha!

Dagens avslutades med poweryoga, alltså inte yoga/pilates som jag skrev förut. Jag har ju aldrig testat yoga innan så det var lite svårt att förstå det här med andningen. HUR man skulle andas. Och ibland glömde man ju bort å andas överhuvudtaget i vissa ställningar. Men det var ändå skönt! Fast jag måste nog säga att avslappningen vi hade de sista 10 minuterna var det bästa på hela passet! =)


Jag, Lili å Alexandra


Kommentarer
Postat av: Thilda

Visst är yoga härligt! men håller HELT med att avslappningen är det bästa under hela passet! ;D

2010-02-24 @ 22:52:18
URL: http://mathildadh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide