Mina designade A5-block!



Under grafiska har vi under ett par veckor fått göra block till oss själva. Vi har fått helt och hållet fria händer, eller visst har vi haft vissa "krav" som vi måste göra och följa, men mestadels fria händer faktiskt! Idag blev mina äntligen klara!

Bilderna missvisar ju en aning, jag orkade inte ta med systemkameran så det fick bli webbcam. Men jag är nöjd med mina block, förutom inlagan då (där man skriver!) Känns som om jag bara slängde ihop något bara för att hinna bli klar. Skit samma, nu slipper jag köpa block på ett tag i alla fall! Jag fick ju med mig runt 40 st block hem så jag har så det räcker och blir över, haha! Fast det var inte så många, det var en i GMPklassen som gjorde 100 st! De är väldigt generösa här på Tumba Gymnasium ;-)

Grafisk Medieproduktion (GMP): Det här är ett exempel för er som fortfarande inte fattar vad vi håller på med på "grafiska". Vi skapar i datorn. Alltså designar i t.ex. photoshop, illustratior och indesign. Sen skickar vi ner det till trycket och där trycker vi det. Det här var bara en snabb förklaring, vi gör så himla mycket mer! Det är massvis runt omkring som måste fixas och trixas med! Men det är hur kul som helst!

Nu måste jag dra på träning. Ska hämta Sandra på centralen innan, puss!

Kommentarer
Postat av: J E N N Y

Snyggt block ju! du kan ju langa ett till mig! haha

2010-05-10 @ 18:23:28
URL: http://jjeennyys.blogg.se/
Postat av: Alexandra

jag vill ha ett ;)

2010-05-10 @ 21:12:20
URL: http://liindblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide