Bara några tiotal dagar kvar nu...

Planerna för idag är inte stora och många kan jag tala om. Om inga förändringar sker kommer nog kvällen se ut så att jag sitter i mitt rum och myser med en stor kopp varm choklad (påminner mig förresten om att jag ska köpa grädde!) och med religionsboken i handen. Man kan faktiskt ha det mysigt fast man pluggar!

För övrigt så längtar sjukt mycket till snön och december. Det är den mysigaste månaden på hela året och det tror jag inte är ensam om att tycka. Även fast julafton är det största "evenemanget" och det man går och väntar på så tycker jag ändå om lucia mest på något vis. Det är en speciell känsla man har inom sig och jag bara älskar den här tiden!

Jag saknar dock de tidiga morgonarna då man blev väckt av mamam och pappa och tittade på julkalendern, då den var BRA alltså. Nu för tiden är de ju bara löjliga och tråkiga, och visst det kan till stor del ha att göra med att jag blivit äldre. Men jag tycker ändå att vissa som gick förut fortfarande är bra. Den bästa julkalendern genom tiderna måste ju vara Mysteriet på Greveholm.

Bilder från förra julafton 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide