KÖRTELFEBER

Har inte varit hos läkaren idag utan det blir imorgon istället. Vi är ändå näst intill 100% på att det är körtelfeber jag har åkt på. Läget just nu är lite till och från. I morse mådde jag som sämst. Det slutade med att jag svimmade och jag var så svettig att jag var blöt. Verligen en otäck men samtidigt konstig upplevelse. Kommer inte ihåg allt. Mina utslag var borta från igår, men märkte sen att de kommit på nya ställen. Det räcker med att jag kliar lite grann så kommer det direkten. Men sen går de bort efter några timmar och så fortsätter det. Min hals har blivit lite bättre men jag låter fortfarande lika illa. Kan knappt prata. Aldrig varit så här dålig!

Jag har aldrig haft körtelfeber förut men man har det tydligen bara en gång i livet. Det är väl det positiva! Det negativa är att det kan ta upp till flera månader innan man är tillbaka på benen igen. Alltså i sitt vanliga tillstånd. Jag får ju inte träna på minst en månad, för då kan jag skada mjälten och levern.

Så hur surt känns det här på en skala 1-10? Det är inte en eller två saker jag missar liksom. Det här förstör allt (eller mycket i alla fall) för minst en månad framöver. Så förbannat jäkla tråkigt. Jag vet inte ens om jag kommer hinna bli fullt återställd innan allt det roliga inom innebandyn är över? Det skulle ju vara det allra värsta. Jag undrar också hur min 18 års dag kommer att bli. Skulle ju inte bli det minsta förvånad över om jag låg sjuk. Suck...

Just nu sitter jag och googlar en massa om folk som har haft körtelfeber. Hur länge de varit borta från träning och överhuvudtaget. Det är väl egentligen inte bra att göra för jag sitter bara och skrämmer upp mig själv. Men ändå fan, varför jag? :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide