Jag är lycklig, idag är jag lycklig, idag är jag verkligen lycklig.

Positiva affirmationer kan vara till väldigt stor hjälp, även om man inte tror det från första början. Det känns ganska töntigt att upprepa det för sig själv flera gånger om dagen. Men vet ni vad? Det funkar faktiskt. Att tänka negativt och lägga krokben för sig själv vet jag är ganska lätt att göra. Men vad har man för nytta och glädje av att tänka så? Den enda som förlorar på det är du själv.

Jag är en sån person som har väldigt svårt för att ta kritik eftersom att jag oftast tar det på fel sätt. Typiskt mig är att ta det hårdare än vad som är menat och även börja trycka ner mig själv. Jag har nu även kommit på att den största fiende jag har är mig själv. Allt handlar om att vinna förtroendet för mig själv. Att våga möta det tuffa och svåra som finns här i livet. Vi alla vet ju att vissa dagar av ens liv så kan allt kännas så himla bra och andra dagar så kan det verkligen kännas som skit. Och det är bara så det är, alla stöter på med- och motgångar.

Som jag skrev förut, livet är inte en dans på rosor.
Men livet är inte heller ett problem som ska lösas utan en verklighet som ska upplevas.


Kommentarer
Postat av: Malin

Ett riktig inspirerande inlägg! Bra skrivet Tess :)

2011-06-01 @ 10:25:52
URL: http://malinandreasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide