Fokusera framåt istället för att tänka bakåt

Det här har varit en väldigt händelserik och rolig helg som tyvärr har kostat mig alldeles för mycket. Min plånbok mår sådär efter att ha spenderat halva studiebidraget och ångesten är högre än nånsin. Tänk så mycket lättare allt vore om jag bara hade ett jobb. Efter dessa upplevelser kan man väl konstatera att utan jobb i sommar är jag kort och gott sagt rökt. Det skulle aldrig funka. Inte nu när jag har fyllt 18 dessutom: körkort, resor och party!

Annars då så flyter nog allt på rätt bra, i alla fall det mesta. Det är lite mycket i skolan just nu bara och så kommer det tråkigt nog fortsätta att vara. Men så är det väl alltid när man är i slutspurten? 5 veckor kvar av årskurs 2 och sen är det äntligen dags för studentåret. Sjukt säger jag bara.
Hela den här veckan kommer att vara ganska fullspäckad men jag bara njuter jag. Älskar när allt bara går av sig självt (= en glad Tess!) Det är då jag mår som allra bäst. LL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide