As we grow up, we don't lose friends - we just learn who our real ones actually are.

Idag har varit en bra kväll. Jag och Sanna var iväg och hopptränade för första gången den här terminen och gud vad det gör mig glad. Även om att rida är väldigt avslappnande så kan det faktiskt vara riktigt jobbigt ska ni veta. Detta är träning för muskler man inte visste att man hade. Så jag räknar med en fet träningsvärk imorgon. Just nu känns det som att min rumpa ska ramla av. Men jag är sjukt nöjd över Mirre. Fina fina häst. ♥
Eftersom att det var första gången så hade vi ganska enkla övningar på rakt spår. Målet denna gång var att få hästen över samtliga hinder. Vi ställde alltså inte så höga krav denna gång, men det var också väldigt skönt. Jag hade inga som helst förväntningar, ändå var jag så himla nervös innan. Det enda jag var lite orolig över var hur mycket Mirre skulle lyssna på mig. Hon blir som sagt väldigt stark ibland, men det var faktiskt inga problem alls. Hon skötte sig väldigt bra. Var lite tittig och ofokuserad till en början men med tiden kom hon ner och blev fin. Bara saken att jag kunde galopphoppa enstaka hinder gjorde mig glad. Hon har ju som sagt varmblod i sig och har varken bra med muskler eller kondition. Men hon har en väldigt trevlig inställning till hinder och att hoppa. Hon behöver som sagt stärkas och musklas på en del men jag tror verkligen att om vi kör på nu så kommer vi nog kunna starta en liten tävling till nästa år. Så här såg dagens "slutövning" ut. Ursäkta mina fula hinder, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide