Tips på bra bett?

Usch. Idag mår jag inte bra. Tung i huvudet och seg som satan. Men tur att Sanna också skulle rida idag, annars hade det nog inte blivit av... Ridturen vart väldigt lugn, i princip bara skritt. Samtidigt som vi satt och snackade om allt mellan himmel och jord. Mysigt ändå. Jag har bara ett litet problem. Mirre går på vanligt tre-delat bett och hon lyssnar inte när vi rider ut. Hon blir väldig stark så jag har funderat på om jag ska prova något lite skarpare, men vet inte vad. Det är ju inte så att jag inte får stopp på henne alls, men jag vill heller inte sitta och dra henne i munnen... Någon som har tips? Pessoa t.ex. har jag bara hört dåligt om...

Kommentarer
Postat av: Sophia

Testa rid med ett tredelat bridongbett, det är ju precis som ett vanligt tredelat bara det att det är smalare och alltså blir lite skarpare, dock är det absolut inget "super skarpt" bett men det fungerar på tre av våra hästar iaf :) Vill du ha ännu skarpare tycker jag du ska testa ett baby pelham :)

2012-08-21 @ 08:10:12
URL: http://sophiakarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide