1a advent 2012

Bild 1. Jag & Sanna ute i Brunnsäng och rider
Bild 2. Jag & Mirre påväg tillbaka till stallet
 
Vilket fantastiskt väder det har varit idag. Så härligt med solsken och kyla. Jag började dagen med ett dressyrpass på Mirre som gick hur bra som helst! Lite tjurig och osammarbetsvillig till en början. Men åh, jag är så nöjd med henne. Efter 15-20 min gick hon sååå jäkla fint. Det är verkligen otroligt vilken skillnad jag känner på henne efter att equiterapeuten har varit här. Jag har alltid tyckt att hon tagit rätt korta steg och varit begränsad på något vis. Jag har heller aldrig upplevt henne ha den där "travartraven" riktigt, förrän nu. Det är en enorm skillnad på hennes steg, både i trav och galopp, men speciellt i traven när hon får springa på. Hon tar längre kliv och sträcker ut på ett helt annat sätt. Hon känns mer fri. Något annat jag också glädjs över är hur lite hon har tappat under tiden hon har stått. Om en vecka eller två är vi garanterat igång med hoppträningen igen!
 
Måste bara passa på att tipsa om en sjukt bra hästblogg som jag hittade idag. Så fina bilder, tips & trix, svar på frågor och många kloka & underhållande texter att läsa. Ni hittar bloggen här: Elvira Lagerström Dyrssen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide