What´s meant to be will always find a way to be

I have so much to tell you. Den här veckan har jag ju som sagt jobbat eftermiddag/kvällsskiftet, vilket har gått superbra. Trivs verkligen med det då jag behöver dagsljuset för att må bra. Det är sant. Blir ju deprimerad i detta mörker.
Däremot fick jag en sjukt tråkig nyhet gällande jobbet. Jag som många andra från Scania via Randstad kommer inom en snar framtid att få gå. Det finns för lite att göra och för många anställda. Det var ju lite väntat men jag känner mig ändå så himla besviken. Faktiskt. Jag hatar detta "sist in - först ut". För jag vet att jag har gjort bra ifrån mig och visat mer. Dessutom har jag börjat trivas så jäkla bra med mina arbetskollegor. Ordentligt. Jag har skrattat mig igenom den här veckan, bokstavligen. Hatar att känna mig maktlös. Jag försöker att tänka positivt på allt som den här tiden har gett mig. Arbetsintervjun, att komma in i en ny grupp och lära känna nya människor, jobba tvåskift, stå på line osv. Dessutom får jag med mig en grym referens! :) Men jaga hoppas i alla fall på att det ska gå bättre för Scania snart igen och att man har turen att de kanske ringer in mig igen.
 
Idag har jag tillbringat hela dagen i stallet. Jag har helgfodringen igen. Dessutom så hade vi både stallmöte och städdag i stallet idag. Men det behövdes verkligen. Jag longerade även Mirre vilket gick bra. Hon lyssnar fint men emellanåt så bara struntar hon i en, så det måste vi träna på. Annars ligger fokuset på att hon ska jobba i låg lång form för att stärka överlinjen. Jäklar vad vi ska bygga muskler nu! Hon är äntligen frisk och bra på alla sätt och vis. Ni som inte gillar equiterapi går verkligen miste om något.
Sedan har jag och pappa varit iväg på hockey en liten snabbis i Scaniarinken. Kvalitetstid ♥ Blev avsläppt hos mamma där jag åt middag. Köttsoppa och pannkakor for life säger jag bara. Ikväll har jag hängt med mina älskade saknade bästa vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide