You can´t live a positive life with a negative mind

Hej på er. Uppdateringen här suger men det är så det får vara. Jag har varken tid eller ork och inte så mycket att berätta heller för den delen. Jag går upp halv sex, jobbar 07-16, äter, åker till stallet och rider, äter och sen är det faktiskt sovdags för mig. Så roliga vardagar har jag :) Trivs å andra sidan väldigt bra med det.
Jag kan i alla fall berätta att första veckan på motormontering har gått riktigt bra. Vi har påbörjat en två veckors introduktion där det är hälften teori och praktik. Det känns skönt att äntligen få komma till "sitt" ställe med de människorna man faktiskt ska jobba med. Och jag jättenöjd med min avdelning, alla är verkligen jättesnälla och tar hand om en. Trivs faktiskt väldigt bra, vilket jag var lite orolig för innan. Jag lär mig mer och mer för varje dag vilket är roligt. Jag som aldrig dragit en skruv i mitt liv typ. Just nu känns allt kring jobbet bara positivt! Det enda jag önskar nu är att jag hamnar på "rätt" skift. Men det återstår att se.
 
I helgen som var hade jag i princip inga planer alls - väldigt skönt. Var förbi Hööks och SKHLM med mamma en sväng, annars har jag bara degat i soffan både fredag och lördag. Jag har känt mig lite halvdålig under hela helgen faktiskt, men jag antar att min kropp bara är trött. I söndags träffade jag Lisa, Celina, Emmelie & Mattan i Björkestahallen för att titta på Steelersdamerna. Jag ljuger om jag säger att jag inte längtar tillbaka. Men just nu finns det inte tid. Får se hur det ser ut senare i höst...
Jag avslutade helgen med ett utav de bästa dressyrpassen någonsin på Mirre. Jag har bara haft henne två månader och jag märker redan stor skillnad på henne. Hon orkar så himla mycket mer. Förut kunde jag t.ex. inte ens sitta ner när vi galoppjobbade. Nu kan jag galoppera och jobba henne på volt i ett hyfsat lugnt tempo. Hon stressar heller inte upp sig lika lätt vilket är jätteskönt. Sen handlar det ju såklart mycket om mig själv också. Jag lär mig nya saker om henne hela tiden. Vad som funkar och inte funkar på henne osv. Det sägs ju att det tar ett år innan man kan sin häst utan & innan. Vi är påväg framåt i alla fall :)
 
Oj, vad inlägget blev långt nu. Och klockan har tickat på och blivit på tok på för mycket.
God natt och puss på er fina 

Kommentarer
Postat av: ♥ MALIN

Sv; hahahha, som vi mobbat henne för den bilden :P hahahha

2012-09-26 @ 15:21:12
URL: http://mhellsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide