80% diet 20% träning

Nu är jag inne på min tredje dag utan kolhydrater. Eller ja, helt utan kolhydrater ska jag ju inte säga att jag är. Det skulle jag nog aldrig klara av! Men saker som vitt bröd, pasta, ris, potatis osv. håller jag mig undan för. Även vissa mejeriprodukter så som ost, grädde och smör, onyttigheter i allmänhet, läsk/saft osv.

Saker jag däremot äter mycket av är ägg, lättyoghurt, kött i alla dess former, kyckling, kassler, müsli, grönsaker i alla mängder, skinka, frukt, bär, knäckebröd och mängder av vatten. Saker som fisk och keso är också bra att äta men tyvärr inget som fallit mig i smaken. Däremot så har jag inte gett upp hoppet om att börja tycka om fisk. Tips någon?

 

Något jag också tycker är viktigt är att unna sig lite då och då. Jag har t.ex. en dag i veckan då jag får äta "vad jag vill men med måtta" för att inte tappa motivationen. Det blir dock lättare med tiden att stå emot men man måste få unna sig lite. Sen kan man ju välja själv om det är med godis, alkohol eller en pizza. Jag tänkte nu hålla detta fram till då jag sticker utomlands (maj), i alla fall till att börja med. Nu har jag varit igång i snart tre månader med träningen och nu vill jag bannemig börja se stora resultat!
 
Så här kan två vanliga måltider se ut för mig:

Frukost: 1 glas vatten, lättyoghurt mixat med frysta hallon och müsli, äggvitor, low carb bröd med skinka och gurka
Lunch/middag: 1 glas vatten, kyckling, blandsallad och sweet chilisås
 

Kommentarer
Postat av: Nyfiken

Du är grym! Kan du skriva liter mer om varför du äter så och vad det medför och så? Lägg gärna upp bilder också! DU inspererar oss att fortsätta kämpa. Du är grymt duktig!

Svar: Absolut, det kan jag göra. Jag är ju ingen expert men något inlägg ska jag nog kunna knåpa ihop :) Tack så jätte mycket! Detta motiverar mig till tusen ska du veta.
Therese Heed / Bakfrossa

2013-04-11 @ 15:28:08
Postat av: Sandra ahti

Thai-Fiskgryta! Det fick ja Jocke att tycka om och han har alltid hatat fisk. Du behöver lax, purjolök, röd paprika, röd curry-pasta, grädde och sen kan du ha i vad du än gillar typ champinjoner/minimajs osv. Börja med att steka purjo och paprika tillsammans, tillsätt sedan lite curry-pasta, och salta och peppra. Sen häller du i grädden och låter allt koka ihop så dem drar åt sig smaken av curryn. Sedan lägger du i laxtärningarma sist och låter grytan koka tills laxen är färdig! Hoppas det smakar :) puss!

Svar: Det låter ju riktigt gott! Måste jag testa :) Tack för tipset fina du. Puss!
Therese Heed / Bakfrossa

2013-04-12 @ 17:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide