Call me crazy but I love suffering the day after my workout

Ahhhhh! Vad jag hatar att blogga ibland. Jag hade nyss knåpat ihop ett inlägg om helgen och när jag håller på att lägger till bilder så försvinner hela skiten. Snacka om tålamodsprövande. Jag har i alla fall haft en väldigt bra helg. Har inte njutit så här mycket på länge vill jag lova. Började som sagt lördagen med att springa 1,3 mil. Solen sken och jag kände mig väldigt peppad under hela passet. Sprang längs kanalen så det flöt på. Känslan efteråt är verkligen obeskrivlig. Efter en bit mat åkte jag och mamma till Trosa för lite kvalitetstid. Vi promenerade längs hamnen innan vi satte oss i solen för gofika. En välförjänad kladdkaka med vispad grädde. Så jävla gott. Mums. Det är något jag märkt nu när jag inte äter godsaker så ofta, att när jag väl gör det, så njuter jag på ett sätt jag aldrig tidigare gjort. Jag försöker också välja mina tillfällen då jag ska äta godsaker. Det är ju t.ex. mycket mysigare att sitta och äta eller dricka gott med vänner än att trycka i sig en maraboukaka på jobbet.
Lördagskvällen gick i lyxhetens tecken. Jag och Sanna grillade fläskfilé, åt ugnsbakad potatis, sallad och vitlöksbröd. Fy tusan vad gott det var! Jag har saknat kolhydrater sååå mycket. Till efterrätt åt vi sorbetglass med hallon plus att vi drack asti och vitt vin till råga på allt :) Kunde verkligen inte ha haft en bättre lördagskväll. Toppengott alltihop och min bestie till sällskap
 
Hela söndagen spenderades i stallet då vi hade både stallmöte och städdag. Tur att vi hade vädret med oss! Kom därifrån runt tretriden och gick då ut och sprang. Jag tänkte bara jogga av lite lätt efter gårdagen men det vart lite längre. Vilket bara var dumt av mig då jag började känna av smärtor i benen mot slutet. 31:36 min, 6,48 km, 4:52 min/km och -511 kalorier.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide