Svar på kommentar

Har sätt att du jobbar på scania, o tänkte bara kolla hur det är där tycker du?
Är det tungt?
Är du anställd via bemanningsföretag eller är du anställd av Scania?
För det är så att jag funderar på o söka.

Tack på förhand och fin blogg du har! :)

 
Hej och tack så mycket!
Jag har nu jobbat på Scania sedan sept -12 och är anställd via bemanningsföretaget Randstad. Vad jag har förstått så anställer de ju i princip bara folk via Randstad nuförtiden. Det finns ju hur många olika byggnader och avdelningar som helst men jag jobbar på motormontering. Majoriteten av folket som jobbar här är killar, och det är något man märker av när man kommer in som tjej. Både på gott och ont. Jag har i alla fall fått lite mer skinn på näsan och vågar säga ifrån, vad jag tycker och tänker. Killar är inte lika komplicerade som tjejer kan vara och det är skönt. Dock kan det bli lite tråkigt ibland som ensam tjej.
 
Jobbet som sådant är ganska fysiskt. Jag står ju på line hela dagarna och monterar olika artiklar på motorn. Det kan vara allt från tunga ventiler till små fästen. Det är väldigt olika beroende på vart man hamnar. Man bör vara inställd på att få ta i i alla fall och personligen tycker jag att det kan vara ganska slitigt. Där jag jobbar har vi en takttid på 2:18 min men det är olika. Chassi har jag hört har en taktid på 20 min. Allt beror på vart man hamnar!
 
Hoppas du har fått svar på dina frågor :)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide