Tar helg med ett PB

Till att börja med vill jag bara säga att jag tycker det är jätte kul att ni lämnar kommentarer! Så tack för det och hoppas ni fortsätter. Meningen med denna blogg är ju självklart mest för min egen skull, att kunna återblicka, men även att inspirera andra.
 
Idag efter jobbet och att Mirre blivit vaccinerad så var det dags att ta sig ut på veckans tredje löptur. Måste säga att det kändes sjukt tungt i benen idag. Motivationen var inte heller på topp, men det är så det är ibland. Dessa dagar försöker jag tänka "bara 10 minuter" och när det har gått det så tänker jag "bara lite till". Det brukar vara enklare att dela upp det så, än att tänka att du har ett pass på t.ex. 40 min att ta dig igenom. Då när jag har sprungit ett tag känner jag oftast att jag inte har något annat val än att fortätta.
När jag ändå har satt på mig träningskläderna, löparskorna och gett mig ut så kan jag lika gärna göra det ordentligt. Det har aldrig hänt att jag har avbrutit men jag vet att jag skulle bli så besviken på mig själv och känna ångest efteråt över att inte ha slutfört passet. I alla fall så gick det mycket bättre än förväntat idag. Jag löptränar som många andra med hjälp av appen RunKeeper. Var femte minut får man höra hur långt man har sprungit och vad man håller för hastighet. Vanligtvis brukar jag ligga på 0,8-0,9 km på fem minuter. Men idag låg jag på 1,2 km! :-D
 
Det hade jag aldrig trott med tanke på hur trött och seg jag kände mig i benen. Så det gav mig verkligen en spark i baken och motivationen gick från botten till toppen. Så härlig känsla och det blev ett riktigt bra pass tillslut. Personbästa faktiskt. Jag älskar att se förbättringar! Ett mål jag har är att springa milen på 45 min. Dagens: 21:19 min, 4,61 km, 4:37 min/km och -352 kalorier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide