What screws us up the most in life is the picture in our head of how it is supposed to be

Jag märkte ganska snabbt när jag började blogga igen vilken tid det tar. Tid som jag egentligen inte har i och med heltidsjobb, häst och träningen. Så det får bli lite så här. Som sagt, jätte roligt att ni kommenterar! Men det skulle vara ännu roligare om ni skrev namn också :) Man blir ju så nyfiken. Finns också på instagram, twitter och facebook att följa och besvara frågor, eftersom att det blir lite till och från här. Där heter jag "TessHeed" på samtliga sidor.
 
I veckan har det varit lite si och så med träningen, däremot så har jag hållit kosten väldigt bra. Och det är ju minst lika viktigt som att hålla igång träningen. Jag tänkte att jag nån gång skulle föra matdagbok över en hel dag med kaloriintag/uttag inräknat osv. Om det skulle vara intressant? Jag skulle även vilja ha lite tips och inspiration på bra frukost, mellanmål och middagar!
Jag har den senate tiden börjat känna en helt annan känsla för träningen. Förut eller i början kände jag mig väldigt stressad över det. Att ta mig ut och träna, att göra förbättringar och se resultat. Helt enkelt att komma i form. Jag ville se resultat Direkt. Gjorde jag inte det fick jag ångest, ville (måste) träna ännu mer och drog ner på allt mer som inte var nyttigt. Vilket resulterade i att jag fick dagar (helger) som jag bara fick nog, och åt allt onyttigt som kom i min väg - vilket gjorde att jag fick fruktansvärt dåligt samvete. Det kändes liksom som om jag fick börja om på noll varje gång. Allt detta blev till en enda ond cirkel, och det här var inte det träningsliv jag ville leva.
Nu känner mig mycket lugnare och kan känna att det är okej att tänka, att det får ta den tid det tar att uppnå mina mål. Jag har ju visserligen redan sett märkbara skillnader både i mitt mående och på min kropp. Det jag försöker få fram är att, stressar du dig igenom så kommer det inte att hålla särskilt länge, för det enda du kommer att känna är ett krav på dig själv att träna. Du måste lyssna på din kropp! Jag är väldigt glad över att jag har kommit över den biten, och faktiskt kan känna att det här är en livsstil jag vill leva resten av mitt liv. Nån godisbit här eller där gör dig inte illa. Hälsosamt, sunt och nyttigt - men med måtta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide