Gå din egen väg

Dagarna går och semestern är snart över. Hemskt att fyra veckor kan gå så snabbt. Verkligheten börjar komma ikapp mig. Snart står jag där på jobbet dag in och dag ut, hösten kommer, det blir mörkt och kallt. Allt går så snabbt. Jag börjar få lite panik över vad jag ska göra. Inte bara vad jag ska göra med mitt liv men allra mest vad jag ska göra i höst och vinter. Jag har ingenting nu och jag har alltid haft någonting. Om inte innebandy så har det varit hästar. Jag är kluven men förvirrad. Vad VILL jag göra? Jag har funderat mycket på att börja gymma på allvar, skaffa en PT och allt det där. För jag vill göra något som motiverar mig och ger mig resultat. Jag vill få ut någonting av det helt enkelt. Sätta upp delmål som blir till mål. Saker jag bara drömmer om ska inträffa och inträffar! En dag vill jag stå där och kunna säga helt ärligt att "jag gjorde det".
Just nu känns det inte som att hästar är något jag vill lägga ner all min tid på. För ska jag göra det så vill jag göra det fullt ut och för mig är det att köpa en häst, rida för duktiga instruktörer flera gånger i veckan och tävla regelbundet. Jag är så långt ifrån det. Det är inte bara en hobby då utan det blir en livsstil. Alla dagar i veckan, hela för/eftermiddagar. Jag saknar Mirre som tusan, vissa dagar mer än andra. Idag är en sån dag. Jag vill bara åka ner till stallet och se henne stå där i hagen och beta lugnt, hennes glada och pigga blick när jag ropar på henne, borra ner mitt ansikte i hennes hårrem, känna hennes varma andedräkt mot min hand, ge henne miljoner pussar på hennes lena mule. Åh, jag hoppas vi ses snart. Men att skaffa en ny häst och börja om känns som sagt inte som något jag vill göra halvhjärtat. Jag vill göra någonting som är bindande och seriöst men som ändå ger mig den fritid jag vill ha och behöver. Jag är ganska känslig för när det blir för mycket saker runt omkring mig. Jag säger emot mig själv lite, kluven som sagt. Lite komiskt att lyxen att få äga rätten om sitt liv och bestämma alldeles själv vad man vill göra kan få dessa "konsekvenser". Man vet varken ut eller in. Lyxproblem får man väl säga. Alla har det inte så här i världen.
 
 
 Några bilder från härliga innebandyminnen. Saknar

Kommentarer
Postat av: Malin

Du är varmt välkommen till Telge om du vill köra innebandy igen? :D

2013-08-10 @ 17:15:02
URL: http://mhellsen.blogg.se
Postat av: Josefine

Du ser ut som en modell :)
hur lång är du??

Svar: Oj, tack antar jag :) Jag är 169 cm! Vem är du? :)
Therese Heed / Bakfrossa

2013-08-11 @ 23:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide