Det här är jag, miss tess!

Mitt namn är Therese Heed och jag är 16 år. Född 1993 såklart. Samma år då Sveriges Radio P4 startades.

Jag bor med min familj (mamma Anita, pappa Jonas, storebror Tim) i Södertälje och dom står mig närmast om hjärtat.
Någon annan som står mig väldigt nära är min pojkvän Oskar. Vi blev ett par 3/5 2009. Sen får jag inte glömma bort att nämna mina vänner som är världens bästa! Guldvärda allihop!

Jag tog grudenten (=slutade grundskolan) i somras, vilket betyder att jag nu har ett 3 års gymnasium framför mig. För min del blir det Tumba Gymnasium på mediainriktningen. Det verkade som en bra och proffsig skola, vilket är viktigt då jag satsar på min inriktning.

Något annat jag satsar på är innebandy. Det har jag spelat i 5,6 år. Min moderklubb är Södertälje IBK Rockets men efter i våras gick jag över till Nykvarns IF som debuterar i div 1 den kommande säsongen!

Hästar och ridning är också någonting som fångar mitt intresse. Jag har varit i hästvärlden sen 6 års ålder, vilket betyder att jag ridit i 10 år. Jag red på ridskola till jag var ungefär 14 år och sen dess har jag bara ridit privat som b.la. fodervärd och medryttare.

Det här är nog min fjärde blogg jag börjar med och det kommer nog inte bli den sista heller, det kan jag lova er. Efter tidigare erfarenheter kommer jag nog att tappa suget och sluta blogga om några månader - så är det alltid. Jag kommer alltså att köra på tills jag tröttnar! ;-)

För att svara på några frågor redan nu;
   
Bloggdesignen
Ja! Det är Jag som har gjort min bloggdesign.
Jag använder mig utav Adobe Photoshop Elements 6.0 till att designa som jag tycker lämpar sig bra för nybörjare. Och av www.designadinblogg.se till att koda. Mycket bra hemsida! Starkt rekommenderad!

Gör jag designer åt andra?
Från och med 9/7 gör jag bloggdesigner åt de 5 första som hör av sig!
Läs mer här för hur du går till väga!

Är det mina foton?
Alla foton som läggs ut i bloggen tillhör mig om ingenting annat utges. Det är 100% copyright. Respektera!
Kameror jag använder är familjens systemkamera, Canon EOS 400D med objtv. 18-55 mm.
Också min digitalkamera, Nikon COOLPIX L2.

För övriga frågor eller kontakt, [email protected]
Besök också - Bilddagboken: Teeeessss | Facebook: Therese Heed

Take care, tess

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide