Varför går livet så fort?

Sitter och bläddrar tillbaka i arkivet på min blogg. Har ju bloggat här i snart 1,5 år och det är sjukt vad tiden går fort. Bara när man tittar tillbaka på vad jag gjorde för ett år sen. Jag kommer ihåg den tiden och den känslan så väl. Allt var nytt och spännande. Skolan, innebandyn och människorna runt omkring mig.

Vad gällde innebandyn så var det min första säsong i Nykvarnströjan och i div 1. Älskade våra hemmamatcher, det kan vara en utav de roligaste grejerna jag fått uppleva! Söndagar kl 17.00 alltid och massor med folk. Sån sjuk energikick! Den här dagen och matchen kommer jag ihåg speciellt mycket. Längtar tillbaka så mycket när jag tänker på det. Och alla bortamatcher och bussresor. Det var bara så grymt!

Kommer ihåg att jag alltid lyssnade på den här låten innan matcherna, haha!


En annan innebandyrelaterad sak är ju träningslägret på Gotland förra året. Läs här (tänk på att jag skrev detta för ett år sen)! Jag och Rebecca följde med Vackstanäs Gymnasiet dit. Det var även där jag träffade Sandra för första gången. Alltså jag blir galen, vad tiden går fort! I år åker vi med igen, fast bara jag och Sandra. Den här gången ska jag försöka vara lite bättre på att ta bilder. Det är kul att ha själv bara!

Den här låten påminner mig så mycket om Gotland. Och på tal om det så vill jag leta upp klippet på min gamla mobil som jag spelade in när jag och Rebecca satt i en utav minibussarna och sjöng med. Ååååh!


Så kom ju min Rasmus in i bilden redan här också. Allt tack vare facebook, haha! Det är inte klokt hur fantastiskt internet kan vara och vilka underverk det kan göra ibland. Här var en kväll då jag och Sandra åkte till Nykvarn för att titta på killarnas match och jag på Rasmus såklart. Men Rasmus och jag började inte träffas förrän i början av mars någon gång.

Relaterar till dessa låtar med texten ovan:



Så fyllde jag ju år också. Den 18 februari 2009 vart jag sjutton år. Dagen efter skrev jag, "Ärligt talat, jag kan inte förstå att det bara är 1 år kvar till 18 år!" Haha, kan ni gissa hur långt det är kvar nu då? Det har gått 8 månader sen jag skrev det där! ;-)

Inte bara för att sommarlovet gick fort, snart är ju höstterminen avklarad! Om en vecka är det höstlov i en vecka, sen är det bara (ja, bara!) 6 veckor kvar. Efter tre veckors jullov börjar vårterminen och vi går in på ett nytt år. Jag blir galen av att bara tänka så här. Hur fort tiden går och som den kommer att gå! Rätt vad det är så står jag där galen på studentflaket! Men det är fasen inte långt kvar till myndigheten nu. Galet säger jag bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide